سه‌شنبه، 22 خرداد 1403 - 13:55

وزیر صنعت ، معدن:

در توسعه لکه های صنعتی محیط زیست اولویت باشد

واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

آیین باور -  روز سه شنبه وزیر صنعت ، معدن و تجارت  سه کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد را بازدید  و افتتاح کرد.

علی آبادی در جمع خبرنگاران گفت: استان البرز ظرفیت بالایی در زمینه صنعت  و تلاش بر این است به سمت توسعه صنایع های تک حرکت کنیم.

وزیر صنعت در پاسخ خبرنگار پایگاه خبری آیین باور مبنی بر اینکه نگاه وزارت خانه نسبت به ایجاد شهرک صنعتی از لکه های موجود چیست گفت: این برنامه با رویکرد حفظ محیط زیست و توجه به فناوری بالا دنبال خواهد شد.

علی آبادی با بیان اینکه وزارت صمت خدماتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد که فراهم کردن آن بسیار دشوار است، عنوان کرد: واحدهای صنعتی با توجه به خدماتی که دریافت می کنند باید بتوانند استغالزایی و تولید سرمایه کنند. از طرفی تجمع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر هم پوشانی ایجاد کرده و می تواند سبب بهبود صنعت اقتصاد در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان البرز به دنبال توسعه واحدهای صنعتی هستیم تا شرایط را برای پیشروی به سمت صنایع پیشرفته تر سوق دهیم، عنوان کرد: ما با توسعه شهرک های صنعتی بیشتر موافق هستیم زیرا این توسعه از لکه های صنعتی آغاز می شود.

وی با تاکید بر کمبود زمین در استان البرز در کنار محدودیت منابع آبی گفت: استان البرز به لحاظ منابع آبی با مشکل مواجه است و باید واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

او همچنین احیای صنایع راکد و نیمه فعال و توسعه واحدهای صنعتی فعال را مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه دانست و تصریح کرد:  می کوشیم از ظرفیت های موجود تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد ، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه داده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: از آنجا که این استان به لحاظ تراکم جمعیت و وسعت کم با مشکلاتی در بخش تامین زمین مورد نیاز صنایع مواجه است، بر این اساس راه اندازی صنایع با فناوری و دانش بالا برای البرز هدفگذاری شده است.

وی در خصوص کیفیت محصولات شرکت های خودروسازی کشور بیان کرد: این شرکت ها باید متناسب با استانداردهای موجود محصولات با کیفیت تولید کنند.

همچنین با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت یک واحد تولید ظروف بهداشتی و بسته بندی با اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم  برای ۲۵۰ نفر در اشتهارد به بهره برداری رسید.


کدخبر: 1797