سه‌شنبه، 22 خرداد 1403 - 21:27

مدیرکل صمت البرز خبر داد:

1200 ظرفیت شغلی در استان ایجاد شده است

دولت سیزدهم، ۲۶۱ واحد صنعتی را در البرز احیا کرده است.

آیین باور - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: روز سه شنبه در حاشیه بازدید و بهره برداری از چند مجتمع صنعتی اشتهارد که با حضور وزیر صمت انجام شد به خبرنگاران گفت: طی دوره خدمت دولت سیزدهم، ۲۶۱ واحد صنعتی در استان البرز احیا شده  است

محمد انصاری گفت: امروز با حضور وزیر صمت سه واحد صنعتی بزرگ در اشتهارد به بهره برداری رسید که به این ترتیب در مجموع بیش از 4.7 همت سرمایه گذاری محقق و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با این افتتاح بیش از 1200 ظرفیت اشتغال به استان اضافه شد که قطعا نقش به سزایی در بهبود وضعیت اقتصاد خانوارهای البرزی خواهد داشت.

مدیرکل صمت البرز عنوان کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد بود که البرز در این زمینه رتبه دار است و در قیاس با دولت قبل حدود 32 درصد افزایش آمار احیای واحدهای صنعتی را داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: با بازگشت این واحدها ظرفیت اشتغال 37 هزار نفر احیا شده و با برنامه های متعدد درصدد جذب این منابع انسانی هستیم.

انصاری گفت: در مجموع 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اختصاص داده شده است.

مدیرکل صمت البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت صادراتی البرز، متذکر شد: طبق آمار گمرک البرز سال گذشته 375 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم ولی صادرات ما بر مبنای کارت‌های بازرگانی 691 میلیون دلار و صادرات بر مبنای منشا تولید هم یک میلیارد و 81 میلیون دلار بوده است


کدخبر: 1799