سه‌شنبه، 22 خرداد 1403 - 22:26

مدیرکل میراث البرز:

مجوز کارگاهی صنایع دستی رشد 3 برابری داشته است

بیش از ۳هزار فعال مشاغل خانگی مجوز گرفته اند.

آیین باور - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به وضعیت موجود صنایع‌دستی در استان البرز گفت: این اداره کل تا کنون ۱۳ هزار و۶۵۰ مجوز فعالیت در حوزه صنایع‌دستی صادر کرده است. از این تعداد تا کنون ۸۵۰ مجوز کارگاهی صنایع دستی در استان صادر شده که نسبت به ۵ سال گذشته رشدی حدود ۳ برابر داشته است. 

 رحیم خاکی  در جمع خبرنگاران گفت:  مجوزهای صنایع‌دستی برای هنرمندان در سه گروه صادر می شوند.

وی افزود: اولین گروه از هنرمندان دارندگان کارت شناسایی صنایع‌دستی در یکی از رشته‌های مورد تأیید وزارت میراث‌فرهنگی هستند که تا کنون بیش از ۵۵۰۰ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی در استان البرز صادر شده است. 

به گفته وی  دومین گروه دارندگان پروانه تولید انفرادی هستند که بدون داشتن نیروی کار و به صورت انفرادی در کارگاه‌های کوچک خود مشغول به فعالیت و تولید هستند. تا کنون بیش از ۴۲۰۰ مجوز در این حوزه صادر شده است. 

او دسته سوم را دارندگان کارگاه تولیدی صنایع‌دستی عنوان کرد که از یک تا ۵۰ نفر و بیشتر نیروی کار دارند و تا کنون حدود ۸۵۰ فقره پروانه تولید کارگاهی در این استان صادر شده است و نسبت به ۵ سال گذشته نزدیک به سه برابر رشد داشته و از ۳۰۰ کارگاه در سال ۹۸ اکنون به ۸۵۰ کارگاه رسیده است. 

خاکی همچنین از صدور مجوز مشاغل خانگی برای بیش از ۳هزار نفر به صورت مستقل و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت پشتیبان خبر داد.

کدخبر: 1801