جواد چپردار؛
فرایند "بی آرتی"مورد اعتماد من نیست
به فرایند خرید اتوبوس برقی،اولویت یا کارآمدی خطوط بی آر تی اعتماد ندارم
آیین باور -رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای ثبت در شورا و تنویر افکار عمومی عرض می نمایم که از ابتدا با فرایند خرید اتوبوس برقی و پروژه خطوط بی آرتی مخالف بوده و به فرایند خرید اتوبوس برقی و کارآمدی خطوط بی آر تی اعتماد ندارم.
واد چپردار در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر کرج در بررسی لایحه افزایش یکصد میلیاردی تکمیل و افتتاح فاز یک خطوط بی آرتی به دلیل نقض مصوبات و اشکالات فنی با آن مخالفت کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: البته در کار شورا و طرح لوایح و اقدامات اکثریت آرا قابل احترام است و ما موظف هستیم فارغ از سلیقه،موافقت یا مخالفت با لوایح در تحقق کارآمدی پروژه ها همراه باشیم.
چپردار بیان کرد: در گزارش ریاست محترم کمیسیون عمران در صحن علنی شورا به برخی از نقاط ضعف و قوت این پروژه اشاره شده است در جلسات قبلی نیز نقطه نظرات سایر اعضای محترم استماع گردیده است.بدیهی است برخی از ایرادات در فرهنگ سازی و نظارت راهرو قابل حل می باشد ولیکن اشکالات حقوقی،فنی و تکمیلی این پروژه به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
وی خاطرنشان کرد: سوال شفاف من از ریاست کمیسیون عمران،رئیس شورا و شهردار محترم آن است که؛ اگر اشکالات مطروحه جدی است،چرا قبل از اجرای طرح و صرف هزینه های سنگین به نقض تحقق یا مغایرت های فنی و حقوقی راجع به آن فکر یا چاره اندیشی نگردیده است؟
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اگر به هر دلیل و با نظر اکثریت شورا این طرح ر قابلیت اجرا و اولویت اقدام داشته است،چرا برای افتتاح آن قبل از اصلاح یا تکمیل تعجیل می نمایید؟
چپردار یادآور شد:در هر حال اهتمام معاونت محترم حمل و نقل و عوامل ایشان در تلاش شبانه روزی برای راه اندازی فاز اول این پروژه قابل تقدیر است و این تذکرات نافی خدمات خالصانه و تلاش شبانه روزی همکاران خوبمان در شهرداری یا معاونت مربوطه نیست.سابقه،تخصص و میزان کارآمدی ایشان مبرهن است، اشکال جای دیگری است،گاهی مبنای یک اتفاق خوب غلط یا غیر قانونی باشد،کار دچار اشکالات آتی خواهد شد که ما موظف به طرح و ثبت آن هستیم.
شاید اشکال اساسی در پاسخ به این سوال مستتر باشد که آیا ما برای ساخت اولین اتوبوس های برقی یک کارخانه بدون مصوبات ریسک یا کارسازی نموده و برای تعدادی از اتوبوس برقی خریداری شده از این طریق خطوط تند رو تعریف کرده ایم؟ یا آنکه مبنای اقدامات ما بر اساس اولویت در مسیر قانون، مطالبات مردم و با تمرکز بر منابع مالی در تکمیل پروژه های مهم بوده است؟البته تمایز این دو طریق یا کارآمدی این پروژه را باید پس از افتتاح ممیزی و قضاوت کرد.
به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج ،امیدوارم اشکالات اساسی طرحها قبل از افتتاح مرتفع گردد.همانگون که بارها تذکر داده ام،تعلل در اتمام یا تعجیل در افتتاح پروژه ها هر دو واجد اشکال است.تکلیف ما تسریع در اقدامات کارآمد است. باور من آنست که هر ریال از بیت المال شهرداری،رفاه و آسایش شهروندان جایی برای آزمون و خطا در اجرای یا افتتاح پروژه ها ندارد.
کدخبر: 1893
تعداد بازدید: 1822