فواد حامی مردم در بخش خدمات دولتی ؛
سامانه فواد البرز افتتاح شد
آمار ها نشان می دهد 75 درصد مردم از خدمات اداری دستگاه های دولتی ناراضی هستند.
آیین باور- نارضایتی مردم از خدمات دولتی که ناشی از کمکاری یا خطای کارمندان است نباید به پای دولت نوشته شود. رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری سازمان اداری استخدامی کشور با این جمله نوید داد راه اندازی سامانه فواد راهی بری کوتاه کردن مسیر رسیدگی به شکایات اداری شهروندان است.
امروز 24 تیرماه 1404 در نشست شورای اداری که در سالن شهدای دولت البرز برگزار گردید ، اعلام شد طرحی که به اختصار فواد نامیده می شود و در قزوین به صورت آزمایشی وموفق عمل کرده است می تواند در زمانی کمتر از 3 ساعت مشکلات و نارضایتی مردم از بخش اداری دولتی را بررسی و پاسخگویی کند.
داوودی گفت: «سامانه فوریتهای اداری (فواد)» از شنبه در البرز کار خود را آغاز می کند شیوه کار چنین است که شهروندان با شمارهگیری ۱۲۸، مشکل خود را ثبت میکنند؛ بلافاصله کارشناسان ما و دفاتر بازرسی دستگاه مربوط وارد عمل میشوند تا همان لحظه پاسخ و کد رهگیری بدهند. تجربه دو ماهه در قزوین نشان داد که از ۳۰۰ تماس روزانه، میانگین رسیدگی به هر پرونده زیر چهار ساعت بوده است.
همچنین دکتر علاءالدین رفیعزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست اعلام کرد: در پایلوت قزوین دو مدیر عزل شدند، ۴۱ نفر تذکر گرفتند و ۲۵ کارمند به دلیل خدمترسانی مناسب تشویق شدند.
او تأکید کردبا اجرای طرح فواد در البرز نیز عملکرد مدیران و کارمندان روی تابلوی فواد قرار میگیرد؛ گزارشها ماهانه به رئیس جمهور ارسال میشود.و آخرین آمار استخدامیهای مصوب برای جبران کمبود نیروی انسانی را تشریح کرد و نماینده ولی فقیه نیز با اشاره به نسبت پایین کارمند به جمعیت در البرز، خواستار توجه ویژه و خارج از سهمیههای معمول کشوری شد.
رفیعزاده از استاندار و سازمان مدیریت البرز خواست نیاز واقعی دستگاهها را با اولویت شهرستانها در کارگروه مشترک احصا کنند تا در تخصیص سهمیههای نیروی انسانی سال آینده لحاظ شود.
کدخبر: 2912
تعداد بازدید: 3893