دوشنبه، 12 مهر 1400 - 11:51

هم‌زمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک

سالن‌های تئاتر کانون در هفته‌ی ملی کودک باز گشایی می شوند

سالن‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری با دو اجرا میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

https://kpf.ir/searchهم‌زمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک در ۱۶ مهر و اعلام وضعیت عادی، سالن‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری با دو اجرا میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.
به گزارش آیین باور  به نقل از روابط عمومی کانون، فعالیت مجدد مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با اجرای نمایش «نترسک» به کارگردانی مژگان رضائیان از ۱۶ مهر ۱۴۰۰ هم‌زمان با اولین روز از هفته‌ی ملی کودک در فضای باز این مجموعه در پارک لاله‌ی تهران کلید می‌خورد. این نمایش همه‌روزه به صورت رایگان از ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

در همین حال با اعلام وضعیت نارنجی تهران از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و بلامانع شدن فعالیت تماشاخانه‌های تئاتر، اجرا‌های نمایش این مرکز نمایش‌های کودکان و نوجوانان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از تب‌سنجی از کارکنان، مراجعه‌کنندگان و تماشاگران و ضدعفونی سالن‌ها با برنامه‌ای منظم و روزانه از سر گرفته می‌شود. مناسب‌سازی سیستم تهویه‌ی هوا و کاستن ظرفیت سالن‌ها به یک‌سوم و رعایت فاصله‌ی اجتماعی از دیگر اقدام‌های این مرکز برای حفظ سلامت تماشاگران اعلام شده است.
نمایش «آرزو‌های موش کور» به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر از همین روز در سالن بوستان اجرای خود را با یک‌سوم ظرفیت سالن از سر می‌گیرد.
این نمایش سال گذشته با آغاز شیوع بیماری کرونا، به اجبار از اجرا باز ماند و تعطیلی‌های پی‌درپی سالن‌های نمایش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، مانع از روند اجرای معمول این نمایش شد.
«آرزو‌های یک موش کور» ویژه‌ی گروه سنی خردسال بالای ۵ سال و کودکان است و درباره‌ی موش کور کوچکی است که تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیر زمین بیرون آمده تا در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. او در مسیر خود با حیوانات جنگل روبه‌رو شده و ماجرا‌های شگفت انگیزی برای موش کور اتفاق می‌افتد.
این نمایش از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با تخفیف ویژه در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.
برنامه‌های هفته ملی کودک طی روز‌های ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در تهران و سراسر کشور با شعار «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» برگزار می‌شود.