شنبه، 24 تیر 1402 - 14:33

امام جمعه اشتهارد : امامزاده همانطور که شفا می دهد گردن خائن را می شکند

میراث فرهنگی اگر می گوید بنا تاریخی است هزینه کند نگهداری کند.وظیفه دارد جوابگوی جان و سلامت مردم باشد.

آیین باور – امام جمعه اشتهارد در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به ریزش دیوار امامزاده سلیمان (ع) گفت: در ایام اخیر بنای امام زاده سلیمان (ع) به علت کهن بودن ریزش کرده است در این میان با وجود ترک فعل بعضی دستگاه‌های استان قصور را به دیگران محول کرده‌اند.

بنای تاریخی (بقعه شازده سلیمان) که در سال 1346 به شماره ثبت 754 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.، متعلق به سنه هفتم هجری که در دوران صفویه نیز مرمت شده بود و در زلزله بوئین زهرا نیز بار دیگر تخریب شد و تنها بخش هایی از آن برجای ماند

حجت‌الاسلام مسعود داوودی ;i سال 1400 نیز نسبت به این امر واکنش نشان داده بود. خطاب به برخی مسئولین گفت: امامزاده همانطور که شفامی دهد گردن خائن را می شکند. 

فیلمی در صفحه اینستاگرام اخبار جمعه اشتهارد از خطبه ها منتشر شده و در آن حجت‌الاسلام مسعود داوودی در اعتراض به میراث فرهنگی میگوید:میراث فرهنگی استان بایدپاسخ گوی جان و سلامت مردم باشد. عزیزان امامزاده سلیمان در حال تخریب است. استاندار به مدیر قبلی و فعلی میراث تذکر داده است و  گفته الان هم تذکر می دهیم اگر امامزاده سلیمان تخریب شود، به عده ای از مردم عزیز ما که عاشق امامزاده هستند آسیب بزند باید جواب بدهد دیوار ترکهای خطرناک دارد. دوستداران و علاقمندان می توانند خراب کنند درست کنند و میراث می گوید تاریخی است باید حفظ شود خب هزینه کنید نگهدارید. ما وظیفه مون گفتن است هم به مدیرکل قبلی گفتیم هم به مدیر فعلی هم به آقای استاندار .  مومنان و اوقاف پیگیری کنند. فضای امامزاده سلیمان یکی از بهترین موقعیت جغرافیایی است می تواند قطب فرهنگی مذهبی شهر باشد  و برای رفاه مسافرین و شهروندان استفاده شود. کم کاری نکنند که دادستان به خاطر ترک فعل اقدام کند .  این تریبون مقدس وظیفه دارد مدافع سلامت و جان مردم باشید.


بیشتر بخوانید در همین راستا منتشر شده است

مرمت غیراصولی باعث ریزش بخشی از بنای امامزاده سلیمان شد
مدیرکل میراث البرز: خاکبرداری علی رغم تذکر میراث ادامه یافت

کدخبر: 1260